lauantai 11. lokakuuta 2014

Kylmiä herkkuja ja blogipohdintaa



Sadetta ja kylmää odotetaan Juhannukseksi. Arvomme vielä mökille lähtöä. Mukavuutta arvostaa vieläkin enemmän, kun perheessä on pieni lapsi. Varmasti niitä lämpöisiä viikonloppuja on vielä monta jonossa tälle kesälle. Onhan näitä kuumia viikkoja jo tässä ollutkin ja silloin on kyllä maistunut kaikki oloa viilentävä. Mansikoita odotellaan jo malttamattomana. Pakasteesta loppuvat marjat ihan näinä päivinä.
Viikonloppuna on leikkimökki edistynyt suuren harppauksen. Runko on pystyssä ja seinäverhousta on ladottu paikoilleen. Pressu peittää koko komeuden. Valmiin mökin koko on sellainen, että äitikin mahtuu sinne vaivatta sisään kasvavan masunsa kanssa. Varmasti pidetään pienet kemut mökin valmistumisen kunniaksi.

Paljon olen miettinyt tätä postailua ja blogin pitämistä. Olen ajatellut kieltää itseltäni postauksissa seuraavat sanat: Love it, Hih ja ihanaa. Varmasti noita ärsyttäviä sanoja on vieläkin enemmän, mutta tuosta on hyvä alkaa. Olen halunnut pitää blogini iloisena ja aurinkoisena paikkana. En ole koskaan varmasti missään julistanutkaan, että tämä olisi koko totuus elämästäni. Moni bloggari varmasti valitsee minun tavallani keskittymisen pieniin positiivisiin asioihin. En kuitenkaan halua, että blogini olisi jotenkin epäaito. Luulen, että monia voi pirteys ja iloisuus jopa hieman ärsyttää. Pahoittelut siitä. Yritän siis tästä päivästä lähtien ottaa hieman toisenlaista asennetta postauksissani. Kaiken ei tarvitse olla aina ihanaa tai täydellistä. 

Miksi ihmeessä blogia edes pitäisi pitää? Luulen, että itselläni se perimmäinen syy on arjen taltioimisessa. Moni asia menisi jotenkin ohi muuten. Uskon, että blogin pitäminen on saanut aikaan sen, että olen enemmän läsnä elämässäni. Olen sitä tyyppiä joka usein ajattelee jo seuraavaa päivää, seuraavaa viikkoa, seuraavaa kk tai seuraavaa vuotta. Pysähtyminen on minulle vaikeaa. Valokuvien ottaminen ja maailman hahmottaminen sitä kautta mikä olisi hauska aihe tänne teille kirjoitettavaksi on ollut tervetullut. Pienistä jutuista on saanut enemmän irti. Tässä kohden olisi kiva kuulla myös teidän muiden ajatuksia. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti