lauantai 11. huhtikuuta 2015

Rusinapullat ja pipari

Blogimaailmassa pitäisi pysyä jatkuvasti ns. terävänä. Joka viikko on menossa jokin suuri puheenaihe, joka on siepattu jostakin. Kirjoita siitä ja kärkkäästi, niin takuulla saat huomiota (klik, klik). Milloin pitäisi kuvata meikitön naama (hups, tein se jo) tai milloin pitäisi räpätä kuva rusinapullista. Noh, voin jo nyt kertoa teille rakkaat lukijat, että tältä olen päättänyt teidät säästää. Ei siis rintojen räväytystä kuvaruudulle tämän blogin kautta. Onko joku siellä toista mieltä? Kiinnostaisiko jotain minun rintojeni näkeminen? Huuda HEP kommenteissa.

Mitäköhän seuraavaksi. Kenties pysymme leipomusten maailmassa ja seuraavana olisi vuorossa pipari ennen ja jälkeen synnytyksen. Pipari ja pullat. Leipomisestakin voisin tietysti kirjoittaa, mutta se alkaa olla aiheena melkoisen koluttu. Millaiselta leipominen tuntui ensimmäisen kerran synnytyksen jälkeen? Tuntuiko leipominen erilaiselta? Tartuitko kaulimeen yhtä hanakasti niin kuin aina ennenkin. Onko leipominen ylipäätänsä mahdollista lapsiperheissä? Leivotaanko teillä nykyään keittiön sijasta kylpyhuoneessa pesukoneen päällä? Ja mikä hienointa voin jakaa teille aiheen kuin aiheen myös MiruMarun Instagram- sivujen ja Twitterin kautta. Jälkimmäisessä pahus vieköön vain verbaalisessa mielessä.

Apua. Kaikesta on jo puhuttu. Kaikki on paljastettu. Millä me bloggarit nyt leipämme ansaitsemme? Ei hätää. Nyt voimme kaikki innostua kuvamaan videopätkiä blogiin eli vlogata. Mitä uutta minä voisin tarjota teille. Kenties kerran viikossa blogin oman BB-päivän, jolloin kamera kuvaisi MiruMarun touhuja kokonaisen vuorokauden. Luvassa siis: vauva-arkea, kärkkäitä keskusteluja, uhmista, telkkarin töllötystä ja salaa herkkujen syömistä ja lopuksi jompikumpi vanhemmista nukahtaa tuoliin. Kenties keksin jotakin kivempaa kuvattavaa.

Minä toivon, että joku siellä jaksaisi lukea näitä minun postailujani ihan tavallisesta arjesta. Tylsyyden sietäminen se vasta on jotakin. Siinä on sellainen kestävyyslaji, että oksat pois. Arki on haastavaa ja toisinaan sietämätöntä. Arki on myös ihanan turvallista ja sopivan homeista nurkissa pyörimistä. Arki se on kaiken perusta. Tosin niin on myös leipominenkin.

8 kommenttia:

  1. Minä ainakin mielelläni luen näitä. :) Enkä sano hep. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jonna!! Hirmuisesti. Ja todellakin luulen, että kukaan ei sano hep. Kiinnostus juuri minun rusinapulliin on varmasti aivan olematon.

      Poista
  2. Apua! Nytkö pipari on se päivän polttavin sana? Less is more ja arki on parasta!

    VastaaPoista
  3. Vähemmän on todellakin enemmän. Ja arjella mennään ja jatketaan. Maustetaa huumorilla.

    VastaaPoista
  4. Mä olen myös miettinyt kiinnostaako ketään tälläiset tavalliset aiheet... Mä kun en myöskään koe, että mä rupeisin piparista kirjoittamaan. pidetään vaan tää " tylsä" linja :D

    VastaaPoista
  5. Jätetään Jonna piparit suosiolla purkkiin!!!

    VastaaPoista
  6. Sanotaan että tasamaalla hanki on paksuinta. Kiinnostava blogi tavallisesta arjesta - siinäpä vasta taiteenlaji! Keep going :)

    VastaaPoista