sunnuntai 28. kesäkuuta 2015

Blogin ensimmäinen asukuvapostaus


Olipa meillä eilen melkoinen kuvauspäivä: auringonpaistetta, rankkasadetta ja rakeita. Taivas oli paikoitellen aivan sysimusta ja hetken päästä aurinko taas paistoi. Ihmeellistä tosiaan. Kävimme kuvaamassa muutaman kuvan blogin ensimmäiseen asukuvapostaukseen. Kuvat liittyvät blogissa jo tovin pyörineeseen Kuntoon ja kauniiksi synnytyksen jälkeen postaussarjaan. Kuvissa siis minä 5 kk synnytyksen jälkeen. Normaalisti kotosalla pyörin pukeutuneena mieheni ylisuureen neuleeseen (plus puklut olalla), joten oli mukavaa pukea vaihteeksi päälle jotakin kaunista.

Ilokseni House of Brandon lähti tekemään kanssani blogiyhteistyötä. Heidän nettivaatekaupan valikoimista löytyy paljon mustaa ja valkoista ja toimitusaika on erittäin nopea. Suosittelen. Yleisesti olen farkkutyttö, mutta oli kiva kokeilla hieman jotakin muuta eli valitsin  mustavalkoiset kuviolliset housut. Kuosi on todella minun mieleeni! Housujen seuraksi valitsin mustan perustopin ja sen päälle valkoisen herkän pitsimäisen puseron. Miltä mielestänne näyttää? Housujen pariksi sopii myös löysempi neule ja toppeja voi yhtä hyvin käyttää farkkujen kanssa. Asupostauksia on tulossa tulevaisuudessa varmasti jonkin verran lisää. Ajattelin pienoisesti tässä samalla itse opiskella omaa tyyliäni.


Ja sitten sananen itse kuvaamisesta ja kuvattavana olemisesta. Olen kameran edessä kaikkea muuta kuin rento. Aikuisiällä minua ei ole valokuvissa juuri nähty. Olen itse toiminut aina kuvaajana ja vältellyt tilanteita, jossa objektiivi olisi suunnattu minuun päin. Olen ottanut tästä arkuudesta nyt itselleni haasteen. Yritän oppia olemaan kuvattavana ja päästämään irti jännityksestä. Yritän samalla opastaa miestäni asukuvien ottamisessa. Siinä onkin melkoinen pulma, kun itsellä on tarkka visio siitä miltä kuvan tulisi näyttää, mutta en ole itse ottamassa kuvaa. Kuvaustilanteessa kuvaajaan täytyy luottaa. Tämähän käy ihan parisuhdekurssista. Metsästä kuului myös aikamoista kikatusta. Yhdessä on hyvä nauraa. Pääsimme viettämään samalla myös pitkästä aikaa hetken ihan kahdestaan.

Beachy Top Snow White Vila
Surface Strap Top Black Vila
Easy Loose Pant Arabic Vero Moda

MiruMarun ja House of Brandonin yhteistyötä

4 kommenttia:

  1. Mulla oli ennen vain mustavalkoisia vaatteita, mutta nyt on sininen kausi meneillään :) Nuo housut on kyllä tosi kivat! Mulla on ihan samat fiilikset kuvattavana olemisesta. Meillä vielä mies ei ole yhtään innokas kuvaaja, mikä vaikeuttaa tilannetta. Kahdella kuvalla pitäisi olla valmis :D

    VastaaPoista
  2. Ihan ihailen, kun katselen miten kauniita asukuvia toiset saa napsittua. Oikein näkyy sellainen, että viihtyy kameran edessä ja osaa siinä olla. Toisaalta on ihan kiva ottaa tämä homma haasteena. kaikkea voi oppia. Mies valokuvausta ja minä kameran edessä olemista. Ja kyllä tuo valokuva on aika jännä asia. Mitä kaikkea yksi kuva kertoo. Minulle nyt ainakin sen, että olen muutakin kuin se pukluisessa paidassa kotona vaelteleva panda.

    VastaaPoista
  3. Miss perämetsä :D hih! Meillä mies vihaa näitä "kuvaa Mua" juttuja. Harvoin kuvia julkaisenkaan kun se mun idea ei kuvissa kohtaa ja näytän tonnikeijulta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis yllättävän vaikeeta hommaa. Onneksi me naurettiin yhdessä siellä männikössä aika reippaasti. Ja en kyll sano et olis mun juttu, mutta on kiva ylittää omia rajoja.

      Poista