perjantai 15. heinäkuuta 2016

Kon Maritusta - Tervehdys vaatekaapista!


Minä rakastan mustaa ja valkoista. En tiedä miksi harmittelin vuosia sitä, että vaatekaappini on väritön. Tänä vuonna olen hyväksynyt sen, että minulla on oma tyylini ja se sattuu olemaan mustavalkoinen. Jos ollaan oikein tarkkoja, niin mustahan sisältää kaikki värit. Virnistys! Mustan ja valkoisen rinnalla päälläni nähdään usein myös farkkua sinisen eri sävyissä. Tärkeintä on syleillä omaa tyyliään. Olen huomannut, että en enää stressaa siitä mitä laitan päälleni. Vaatekaappini on kokenut Kon Marituksen, joten sieltä löytyy vain vaatteita joista todella pidän. Nyt on paljon helpompaa valita päälle ne oikeat vaatteet. Ja lähes jokainen yhdistelmä toimii, kun vaatekaappi on ns. värikoodattu.



Viikkaan yhä kaikki vaatteeni hyllyyn ihan perinteiseen tapaan. Tässä suhteessa en ole lähtenyt viiraamaan pilkkua Kon Marituksen kanssa. Vierailin Facebookin puolella Kon Mari ryhmässä ja huomasin, että se ei ole minun paikkani. Innostuin paljon kirjasta, mutta ei minusta ole noudattamaan mitään sääntöjä täsmällisesti. Pienoisesti yllätyin, että niin moni ottaa Kon Marituksen kirjaimellisesti. Ja perään väittävät, että kirja ei olisi kaikkia varten. Kuinka elämäntilanne ei välttämättä juuri nyt ole valmis Kon Maritukselle? Pötyä. Ihmisten tiukkuus ja ehdottomuus hieman häiritsee minua. En ole ryhmässä enää vieraillut. Kon Maritan omalla tavallani. Ja se on tuonut minulle paljon iloa. En suostu tekemään hommaa otsa rypyssä. Tosin en taida suostua tekemään enää mitään otsa rypyssä (ja kiitos luojalle siitä). Minä olen sitä mieltä, että Kon Marituksesta voivat hyötyä ihan kaikki. Ja vaikka hommaa toteuttaisi omalla tyylillään jokaisen elämä kokee taatusti jonkinlaisen positiivisen muutoksen. Muutoksen todistaminen taas motivoi jatkamaan!


Ja takaisin vaatteisiin ja asusteisiin. Yhden olkalaukun periaate on pitänyt koko kesän. Korut tulee vielä käydä läpi huolella ja asetella kauniisti rasioihin. Etsiä jokaiselle korvakorulle pari ja sitä rataa. Uskoakseni muutama koru päätyy samalla kierrätykseen, mutta palataan siihen vielä myöhemmin. Kengät minulla onkin visusti omissa laatikoissaan. Yleensä käytän arkena kahta paria ja muut kengät ovatkin enemmän tai vähemmän juhlamenoihin tarkoitettuja.


Vaatekaapin värikoodaus on kyllä melkoisen kätevä tapa saada vähällä vaivalla monenlaisia toimivia kokonaisuuksia. Perustopit, neuletakit, puserot, mekot ja leggarit ovat helposti yhditeltävissä, kun väritys pysyy mustavalkoisena. Vaatekaapistani löytyy riemukasta raitaa, yksivärisiä neuletakkeja ja toppeja sekä puseroita ja housuja erilaisilla kuoseilla. Farkkushortsit ovat perustopin kanssa kivan huolettomat ja kuuluvat ehdttomasti ns. kesäpukeutumiseen. Viilenevässä illassa asuun voi lisätä neuletakin. Neuletakkeja kannattaa ehdottomasti olla vaatekaapissa sekä mustana, että valkoisena. Hopeiset korut sopivat näppärästi molempien kanssa! Olen tosi mielissäni, että vihdoinkin olen saanut vaatekaappiini järkeä ja järjestystä. Minusta oli tähän sittenkin!! Hurraa.


Yhteistyössä MiruMaru ja DefShop

2 kommenttia: